divendres, 18 de maig de 2012

El Core: Part fonamental del nostre entrenament

De la mà del nostre col·laborador, Ernest de Coachforaction, ens porta un nou consell pels nostres entrenaments:

Diàriament realitzem multitud d’exercicis, anem a gimnasos, anem a córrer, entrenem en clubs esportius,…….. però tot exercici té una base, una part fonamental, el core. De poc serveix treballar les parts distals si no es té un centre fort per subjectar.
El core és el centre del nostre cos format per la musculatura profunda de la zona abdominal, zona lumbar i el sòl pèlvic. La funció principal és la de mantenir el nostre cos estable i suportar el pes d’ell.
Un dels músculs principals del core és el transvers, és el múscul més profund exercint de suport i protecció de la columna lumbar donant estabilitat. Amb això si el transvers està a to millorem la nostra postura i millorem la nostra salut.
Un altre múscul del core important és el oblic, ens faciliten el moviment de flexió i rotació del tronc. I la zona lumbar que suporta el pes de l’esquena i faciliten els moviments d’extensió i inclinació del tronc.
Per tant, és molt important tenir un core fort per realitzar o controlar el moviment i sobretot per prevenir lesions.
Com ho podem treballar?:

- Realitzant una taula d’abdominals
- Classes de Pilates
- Classe de Ioga
- Activitats dirigides com el GAP (glutis, abdomen i cames)

Com podem veure es pot realitzar de moltes formes, l’important és que no oblidem aquesta zona del cos en el nostre entrenament, és una part molt important per córrer i sobretot per córrer per muntanya, gràcies al treball de la musculatura del centre del cos és possible mantenir el control de tot el cos i dels seus moviments, a més de una bona postura, evitar lesions i millorar el nostre aspecte corporal.

Actualitat:


El cap de setmana passat es va disputar la primera edició de la cursa Quermany de Pals i on vam tenir representació Matxacuca amb la presència de Dani de Campo. L'organització havia preparat dos recorreguts, un d'11km amb 380m de desnivell i un segon de 20km amb 736m de desnivell. El guanyador masculí de la cursa llarga va ser Manuel Gras amb un temps de 1h33'01" i en categoria femenina Maria Garcia es va imporsar amb 1h53'12". I en Daniel de Campo va finalitzar a la 22a posicicó amb un temps de 1h55'02". RESULTATS

I aquest diumenge dia 20 es dona el tret de sortida a la Copa del Món de curses de muntanya amb la disputa de la mítica Marató de Zegama. La elite mundial estarà present i també tindrem representació Matxacuca amb l'Ignaci Puig que després d'haver fet una bona marató al Cap de Creus, intentarà estar el més endavant possible.
I també aquest cap de setmana es dona inici a la Copa Catalana de Curses Verticals amb la V Vertical Quiri a l'Alt Urgell on també tindrem una destacada representació Matxacuca.